אשכול פרספקטיבה – חלק ב – כיצד מסרטטים תיבה בפרספקטיבה

2. בעיית סיכום

תיבה בעלת פאה קדמית ABCD מסורטטת לפי העקרונות של פרספקטיבה (ראו את התמונה המצורפת).

  1. אילו מרכיבי התיבה המקורית (קודקודים, מקצועות, פאות) גלויים לעין?
    \(\space\)
  2. דמיינו לכם הזזה אופקית של תיבה זו (ימינה/שמאלה).
    מה נשאר קבוע ומה משתנה בהזזה כזו של התיבה?
    \(\space\)
  3. דמיינו לכם הזזה אנכית של תיבה זו (מעלה/מטה).
    מה נשאר קבוע ומה משתנה בהזזה כזו של התיבה?
    \(\space\)
  4. האם ייתכן מצב שבהזזות שונות של התיבה המקורית מתקבלת תיבה שבה ניתן לראות (תוכלו להיעזר בתמונות שלפניכם ו/או ביישומון):
    \(\space\)
    • ארבע פאות של תיבה
    • שלוש פאות של תיבה
    • שתי פאות של תיבה
    • רק פאה קדמית של תיבה
    \(\space\)
    בכל מצב אפשרי: תארו את סוגי ההזזות (אופקית / אנכית) ומיקום התיבה ביחס לקו האופק ונקודת המגוז.
    התייחסו למצבים שונים (אם יש כאלה).
    השוו את התשובות שלכם עם תשובותיהם של חברים שלכם.

1

2

3

4

 (ניתן ללחוץ על כל תמונה ולהגדיל אותה)

  1. אילו שאלות נוספות עולות לכם לגבי התיבות המתקבלות בהזזות שונות של התיבה המקורית?

יישומון

  • היעזרו בסרגלי הגרירה והזיזו את התיבה אופקית ואנכית.
  • לאחר שינוי סרגלי הגרירה ממצב האיתחול בו הם נמצאים, תופיע התיבה "קודקודים".
    ואז ניתן יהיה להציג את הקודקודים של התיבה המקורית, והתיבה המוזזת.