הנחיות למורה
אשכול 1 מתוך שלושה אשכולות
(האשכול עומד בפני עצמו, אין חובה לפתור את האשכולות האחרים).
יחידה:
חברה
כיתה מומלצת:
כיתה ח
משך הזמן המומלץ:
45 דקות
נושאים/מושגים חוץ מתמטיים הנלמדים באשכול (הֶקְשֶר):
קצב שירה – כמה מילים שרים ביחידת זמן.
ידע ומיומנויות מתמטיים נדרשים:
נושא | מושגים | מיומנויות |
שאלות מילוליות | בעיות הספק | – הקשר בין זמן עבודה והספק.
– שינוי יחידות. |
יחס | יחס בין מספרים | – יחס ישר ויחס הפוך. |
אוריינות | קצב מילים בשיר = הספק | – פתרון בעיות מציאותיות, בעזרת נתונים מתוך קטעי עיתונות. |
מטרות האשכול
- תרגול בעיות הספק.
- הבנה כי קצב = הספק.
- זמן הביצוע נמצא ביחס הפוך לקצב.
שלב הלמידה המומלץ
תרגול בעיות הספק.
ארגון כיתה מומלץ
כדאי לחזור עם התלמידים על מהו הספק.
עבודה בזוגות.
התלמידים יפתרו את הבעיה באשכול כשבאפשרותם להיעזר במדרגות.
המורה יעודד תלמידים להשתמש במדרגות במידת הצורך.
דיון בכיתה: התלמידים יציגו ויסבירו את תשובותיהם.
כדאי להדגיש כי קצב = הספק.
שאלות מומלצות לדיון כיתתי
- קצב שירה = הספק
- יחס הזמנים בו הזמרים שרים אותו שיר הפוך לקצב השירה.