אשכול מד טמפרטורה של מנגל - חלק א - קצב שינוי

תיאור סיטואציה

משפחת אדיר יצאה לפיקניק ביערות הכרמל.

חנן, תלמיד כיתה ח, הוא ילד סקרן. חנן ראה את מד הטמפרטורה (החום) של המנגל. 

ושאל את אביו: אני זוכר ש –

\(C\) מציין מעלות צלזיוס – יחידות מידה של טמפרטורה
ו – \(F\) מציין מעלות של פרנהייט – גם יחידות מידה של טמפרטורה.

אבל אני לא זוכר כיצד ממירים (עוברים) ממעלות צלזיוס למעלות פרנהייט ולהפך. אפשר למצוא את זה לפי מד הטמפרטורה (החום) של המנגל הזה?

אבא של חנן הציע לו לבדוק זאת.

*הערה: בבעיות הבאות חשבו באמצעות שברים פשוטים את חישוביכם (לא באמצעות שברים עשרוניים). תוכלו להיעזר במחשבון המצורף.

תמונה 1

(ניתן ללחוץ על התמונה ולהגדיל אותה)

1. בעיית מטרה 1

חנן מצא מד טמפרטורה אחר, דיגיטלי, בביתו ומדד את הטמפרטורה שלו.

  1.  חנן הבין שמד הטמפרטורה הזה מראה את הטמפרטורה \((98.6)\) במעלות פרנהייט;
    הסבירו כיצד חנן הבין זאת?
  2. חנן נעזר בנתונים שאסף, ממד הטמפרטורה של המנגל, המיר את הטמפרטורה שלו למעלות צלזיוס,‏ וקיבל שהטמפרטורה שלו היא: \(‏‎39.23‎^{\circ}C‎‏\) \((39\Large\frac{23}{100}\normalsize)\).
    הסבירו כיצד חנן חישב את הטמפרטורה שלו במעלות צלזיוס?

תמונה 2

יישומון – מחשבון המרה לשבר פשוט
  • ניתן לרשום מספר עשרוני, או תרגיל, ובסיום להקיש \(Enter\).

מבנה האשכול

  • 1. בעיית מטרה 1
    • 1.1 מדרגה 1
    • 1.2 מדרגה 2
    • 1.3 מדרגה 3
  • 2. בעיית מטרה 2
    • 2.1 מדרגה 1
  • 3. מה עוד אפשר לשאול?