משימות אוריינות לפיתוח מתמטי
קובץ לתלמיד (עברית)
קובץ למורה
קובץ לתלמיד (العربية)
יחידה:
תרבות וספורט
כיתה מומלצת:
כיתה ח / כיתה ט
משך הזמן המומלץ:
45 דקות
נושאים/מושגים חוץ מתמטיים הנלמדים באשכול (הֶקְשֶר):
ידע ומיומנויות מתמטיים נדרשים:
מטרת האשכול:
העמקה והבנה של תכונות הממוצע; הכרת ההרכב של הציון בחינוך גופני לתלמידי כיתות ט'.
ארגון הכיתה:
למידה בזוגות או בקבוצות.
לפניכם טבלה בה נעזרים מורים לחינוך גופני ובה מתוארים מדדים לקבלת ציון בתרגילים שונים בחינוך גופני.
הקריטריונים שונים עבור בנים ועבור בנות.
בכיתות ט' לצורך מתן ציונים במבחני כושר גופני, תלמידים (בנים) נבחנים ב-5 מדדים, ותלמידות (בנות) נבחנות ב-4 מדדים.
כדי לקבל ציון סופי בכושר גופני, המורה משקלל את הציונים בכל המדדים (ציון ממוצע).
לדוגמה: בתרגיל "בטן בדקה" כדי לקבל ציון 90 תלמידה צריכה לעשות 59 כפיפות בטן בדקה ואילו תלמיד צריך לעשות 70.
הזמנים בטבלה מופיעים בתצוגה של שעון דיגיטלי.
(ניתן ללחוץ על התמונה ולהגדיל אותה במידת הצורך)
מקור: http://www.files.org.il/BRPortalStorage/a/3/94/68/92-4Ra2ko0kwS.pdf
עמי ותמי נבחנו במבחני כושר גופני.
הציון הממוצע של כל אחד מהם היה 89.
תנו דוגמה לתוצאות שעמי ותמי יכלו לקבל בכל אחד מהמדדים האחרים, בהינתן שהציון הממוצע לא השתנה.
דוגמה לתוצאות שעמי יכול היה לקבל בכל אחד מהמדדים:
דוגמה לתוצאות שתמי יכולה היתה לקבל בכל אחד מהמדדים:
תנו 3 אפשרויות שונות לתוצאות שעמי ותמי יכלו לקבל בכל אחד מהמדדים.
היעזרו בטבלה הבאה:
עמי ותמי נבחנו ב- 3 המדדים הבאים:
עמי ותמי נבחנו ב- 2 המדדים הבאים:
עמי ותמי נבחנו פעם נוספת במבחני כושר גופני.
בשלושת המדדים: בטן, זריזות וריצה.
עמי יכול היה להגיע לציון ממוצע סופי 93. לדוגמה:
\(\Large\frac{89\cdot3+x+y}{5}\normalsize=93\)
\(x+y=198\)
\(x=99\space,\space y=99\)
\(\Large\frac{89\cdot3+x}{4}\normalsize=93\)
\(x=105\)
תמי לא יכולה הייתה להגיע לציון ממוצע סופי 93.